חברת שקילה יצור בע"מ | קיסריה

שקילה זה אנחנו

לוגו חברת שקילה יצור בע"מ
חיפוש

משקל פרות/עגלים – מה צריך לדעת לשאול?

משקל פרות / עגלים

משקל לרפת הוא משקל שמשתדלים לקנות פעם אחת.
קניית משקל היא הוצאה לא מבוטלת גם אם היא לא שייכת לקבוצת ההוצאות הכבדות ברפת.
כשבאים לרכוש משקל עגלים או משקל פרות, רגע לפני שמגיע איש המכירות ומספר לכם על נפלאות המשקל שלו, יש כמה דברים שכדאי לדעת לבדוק.

בכל נושא כתבנו:

1. מה הנושא.
2. מה האפשרויות.
3. מה ההמלצה.
4. מה ההתנגדויות המועלות ע"י מי שאינו עומד בדרישות.
5. מה ההסבר להמלצה.

1. ממה עשוי ראש השקילה (הצג)?

האפשרויות : מתכת / פלסטיק.
ההמלצה : ראש שקילה עשוי מתכת.
טיעון נגדי: רוב החברות מספקות כיום קופסא להניח בה את ראש השקילה בזמן השקילה, הקופסא צריכה להיות אטומה למים אבק ולחות, כמו כן גם הכניסות של הכבלים (מיחידות השקילה, המתמרים) צריכות להיות תיקניות ומוגנות, אז מה זה משנה ממה הצג עשוי? הרי הוא מוגן בתוך הקופסא.
הסבר : את ראש השקילה מומלץ להחזיר הביתה בתום השקילה, הן בשל סכנת גניבה והן מסיבות תחזוקתיות, לכן יוצא, שראש השקילה מטולטל מהבית למשקל וחזרה. מטבע הדברים, קורה לפעמים, שראש השקילה, נופל או מקבל מכה, ברור לכן, שעדיף שהראש יהיה עשוי ממתכת.
חוץ מזה, איזה עוד חלקים מפלסטיק יש ברפת? למה?

2. איזו תצוגה יש לראש השקילה (הצג)?

האפשרויות : תצוגה שחורה – LCD / תצוגה מנורות אדומה- LED.
ההמלצה : LED תצוגת מנורות.
טיעון נגדי: מה זה משנה בכלל, בכל מקרה תראה מה כתוב.
הסבר : צג LED רואים יותר טוב, צג LED רואים מכל זווית (מה שלא קורה בצג LCD). צג LED ניתן לראות גם כשאין אור מלא.לעומתו צג LCD בשמש ישירה מתאדה, בצג LCD צריך להביט בצורה ישירה. צגי ה LED הם איכותיים יותר ולכן מעט יקרים יותר, אבל הם רגישים פחות למכות ולטילטולים.

3. איך עובד העול?

האפשרויות : שונות.
ההמלצות:
א. עול הנסגר אוטומטית ובאופן עצמאי על הראש של העגל/הפרה.
ב. עול הניתן לכיונון רוחב.
ג. עול הבנוי ממפרקים מעטים, עול הבנוי ממפרקים רבים מדי יצרוך אחזקה רבה לצורך שחרור המפרקים מלכלוך.

4. מבנה הכלוב

האפשרויות : שונות.
ההמלצות:
לא לתת למראה עיניים להטעות. רוב המשקלים מכילים כמות דומה של ברזל המחולקת באופן שונה, כל ספק מתהדר בכלוב הכי מתקדם (למרות שכולם יודעים ששלנו הוא הכי מתקדם 🙂 ).
האמת היא, שכל חברה יכולה לספק כל כלוב שהלקוח דורש, מדובר בצורה שבה מסדרים את הברזל, אין בתחום הזה טכנולוגיה מתקדמת, מדובר במסגרות בלבד, רוב הכלובים עולים ליצור פחות או יותר אותו הדבר.
בכל זאת, הנה מספר עצות בסיסיות:
א. להתעקש על דפנות סגורות מלמטה ללא רווחים, אנחנו יודעים שיש מי שמאמין שהשארת הרווח למטה מקל על הנקיון, אבל לדעתנו עדיף שיהיה קצת יותר קשה לנקות ושלא תתפס, חס וחלילה, לאף פרה שנפלה בטעות, הרגל בפתח הצידי הזה. וזה עוד לפני שמדברים על כך שזה מחליש את הכלוב מבחינה מכנית.
ב. קופסת החיבורים של יחידות השקילה צריכה להיות מוסתרת מהעין – משקל עגלים / משקל פרות איכותי מכיל 4 יחידות שקילה הנמצאות בארבע הפינות של המשקל, את כל 4 היחידות מרכזים לקופסאת חיבורים אחת, יש לוודא שהספק מניח את הקופסא במקום מוסתר, כך שהקופסא לא תקבל מכה בטעות, כמו כן יש לוודא שהקופסא היא קופסא אטומה והכניסות אליה הן כניסות תקניות אטומות.
ג. לוודא שהפח הצידי (השיפועים), יהיה בעובי של 3 מ"מ לפחות.

5. ראש השקילה – תוכנת התיצבות

האפשרויות : תוכנת ממוצעים/ תוכנת התיצבות סטטיסטית חכמה.
ההמלצה : תוכנת התיצבות סטטיסטית חכמה.
טיעון נגדי : מספיק לשים תוכנת בעלי חיים רגילה (תוכנת ממוצעים).
הסבר : תוכנת בעלי חיים, היא שם כללי לתוכנה המבצעת מיצוע (ממוצע) של שקילת הפרה/העגל. ישנן שתי שיטות לבצע את ההתיצבות, שיטה ראשונה, שיטת הממוצע, המקובלת בראשי שקילה זולים המיובאים מהמזרח, או בראשי שקילה בעלי טכנולוגיה נמוכה, מבצעת בדיקה של מספר שקילות, מבצעת ממוצע של השקילות וזו התוצאה המוצגת. הבעיה בשיטה זו היא שהפרה/ העגל לא זז בצורה ממוצעת תמיד, בעל החיים עשוי להתנגד/לקפוץ/לבעוט , אם המצבים האלה יכנסו כחלק מהממוצע, נקבל תוצאה לא מדוייקת.
לכן נוצרה השיטה השניה, שיטת ההתיצבות הסטטיסטית, שיטה זו, מנטרלת באופן חכם את התוצאות הלא סבירות ועושה ממוצע רק לשקילות הנמצאות בתחום הסביר. וכך מתקבלת תוצאה תקינה.

6. ראש השקילה – תחילת ההתיצבות

האפשרויות : אוטומטית/ בלחיצת כפתור.
ההמלצה : התחלה אוטומטית של ההתיצבות.
טיעון נגדי: עדיף שהחקלאי ילחץ מתי הוא רוצה שיתבצע ממוצע.
הסבר : בכל ראש שקילה איכותי יש לחצן לביצוע ממוצע מחדש גם אם כבר התבצע ממוצע. כך שאם היתה איזושהי בעיה עם עליית הפרה/ העגל, ניתן לבצע בדיקה נוספת ע"י לחיצה על הכפתור. אבל אם העגל/הפרה עלו בקלות, למה להתחיל ללחוץ על כפתורים?

7. ראש השקילה – מצבר נטען

האפשרויות: כן או לא.
ההמלצה : ללא מצבר נטען.
טיעון נגדי : את המשקל עם המצבר ניתן לקחת לשטח באופן חופשי.
הסבר :מצבר נטען, שלא מוטען באופן סדיר – נפרק ומתקלקל, באופן כללי מצבר הוא דבר בעל אורך חיים מוגבל. למה להיות צריכים תיקון כל שנה/שנתיים? למה לקנות תקלות מראש?
במידה ומתכוונים לשקול במקום בו אין חשמל ניתן להזמין ראש שקילה עם יציאת "תנינים" למצבר של רכב/משאית/טרקטור, כלים אלו תמיד זמינים ליד המשקל, אחרת, איך הגעתם למשקל?

8. ראש השקילה – מקור הראש

האפשרויות: ישראל או מזרח רחוק.
ההמלצה : ישראל.
טיעון נגדי : מה זה משנה בכלל?
הסבר : הפעם ההסבר קצר – אקלים וסביבת עבודה.
רפת היא לא בית מרקחת, והסביבה שבה נמצא המשקל היא לא סטרילית. ברפת צריך משהו מסיבי המתאים לתנאי העבודה הלא עדינים במיוחד..

לכל שאלה אתם מוזמנים לפנות לטלפון 04-6274411.
או במייל [email protected] או בטופס יצירת קשר

לוגו חברת שקילה

אודות שקילה משקלים ופתרונות שקילה

חברת שקילה ייצור בע”מ נוסדה ב 1983 במטרה לתת משקלים, פתרונות שקילה ואוטומציה לתעשייה, לחקלאות ולשוק המוסדי ואכן, אל פלחי שוק אלו מכוונת החברה גם כיום. החברה מייצרת את מוצריה בארץ תוך היכרות עם המשתמש הישראלי וצרכיו . לפיכך, מותאמים מוצרי החברה לסביבת העבודה בה הם אמורים לפעול.

מאמרים אחרונים

שקילה בעגלות חשמליות צפו>

כתבו לנו

לוגו חברת שקילה