חברת שקילה יצור בע"מ | קיסריה

שקילה זה אנחנו

חיפוש

איך עובדים משקלים אלקטרוניים?

אז איך באמת עובדים משקלים אלקטרוניים? משקלים אלקטרוניים משמשים אותנו בהמון תחומים בחיים, החל משקילה בבית של עצמנו או במטבח, דרך שקילה של ירקות/גבינות/בשר בסופר ועד שקילה תעשייתית במגוון תחומים ממעבדות ועד מאזני גשר למשאיות. אבל איך בעצם עובד משקל אלקטרוני? מוזמנים לקרוא.

אז איך עובדים משקלים אלקטרוניים?

משקל אלקטרוני הוא מכשיר שמשמש למדידת משקל של גוף/חפץ באופן מדויק ומהיר.
כדי לשקול הוא משתמש ברכיבים חשמליים וחיישנים שממירים את הכוח המופעל על החפץ לאות חשמלי.
האות החשמלי מתורגם למספרים ומוצג על מסך דיגיטלי.
רוב המשקלים שמיוצרים היום בנויים משלושה חלקים מרכזיים: השלדה, המתמר, וראש השקילה.

השלדה - אחראית להעברת הכוחות

השלדה או אמצעי הריתום הוא החלק המחובר למשטח שעליו מניחים את החפץ למדידה. התפקיד של השלדה הוא לקבל את הכוחות או העומס מהסביבה ולהעביר אותם בצורה נכונה אל המתמר. ניתן ליצר את השלדה מחומרים שונים, כגון פלדה, אלומיניום, או פלסטיק. המבנה של השלדה נקבע בהתאם לסוג המשקל ולטווח העומסים שהוא מיועד למדוד.

המתמר - מתרגם את הכוח לאות חשמלי

מתמר הוא החלק המהודק לשלדה עם ברגים ומחובר לראש השקילה באמצעות כבלים. באופן כללי, מדובר באמצעי שמקבל מתח קבוע ומוציא מתח שמשתנה על פי העומס שמועמס עליו. כך, הופך המתמר את הכוחות המכניים לאות חשמלי. הפתרון הנפוץ ביותר במשקלים אלקטרוניים הוא מתמר עומס, שעובד על סמך עקרון של רצועות מתנגדות, או גייג’ים. כאשר המתמר מועמס, הרצועות מתעוות, מה שגורם לשינוי בהתנגדות החשמלית שלהן. השינוי הזה גורם לשינוי במתח החשמלי היוצא מהן, שמתאים למשקל של החפץ.
משקל יכיל מתמר בודד או קבוצת מתמרים. בחירת סוג המתמר ואופן החלוקה של העומסים תקבע את הדיוק של המערכת ואת שרידותה לאורך זמן.

ראש שקילה - מתרגם את האות החשמלי למשקל

ראש שקילה הוא החלק המכיל את המעגלים החשמליים והמסך הדיגיטלי של המשקל. מדובר ברכיב המקבל את האות החשמלי מהמתמר ומעבד אותו באמצעות ממיר אנלוגי-דיגיטלי, שממיר את האות האנלוגי (המתח החשמלי) לערך דיגיטלי (מספרים). הערך הדיגיטלי מוצג על המסך באופן מספרי, יחד עם יחידת המדידה, כגון קילוגרם, גרם, או אונקיות. חלק מראשי השקילה כוללים גם תכונות נוספות, כגון פונקציית טרה, שמאפשרת להוריד את משקל הכלי שבו משקלים את החפץ, או פונקציית המרה, שמאפשרת לשנות את יחידת המדידה לפי הצורך, או מגעים יבשים להפעלת מערכות בקרה או מינון. ישנם גם ראשי השקילה בעלי יציאת תקשורת לבקר או לתוכנת שקילה.

סיכום

לסיכום, משקל אלקטרוני הוא מכשיר שמשתמש ברכיבים חשמליים וחיישנים כדי למדוד משקל של חפץ באופן מדויק ומהיר. משקל אלקטרוני מורכב משלושה חלקים מרכזיים: השלדה, המתמר, וראש השקילה, שכולם עובדים ביחד כדי להמיר את הכוח המופעל על החפץ לאות חשמלי, שאז מוצג על המסך באופן מספרי. משקל אלקטרוני משמש למגוון יישומים, ממדידת רכיבים במעבדה, דרך מדידת מרכיבים לצורך יצור מנות או מינון ועד משקלת מטענים כבדים בתעשייה.
עכשיו גם אתם יודעים איך עובדים משקלים אלקטרוניים.

צריכים משקל או מערכת שקילה שתיתן לכם שקט תפעולי?
רוצים עזרים בהתאמת המוצר הנכון עבורכם? סתם רוצים הצעת מחיר?
צרו איתנו קשר: טלפון : 04-6274411 (מוקד ארצי). ווטסאפ : 054-2166611, דוא"ל : [email protected] או באמצעות הטופס הבא:

לוגו חברת שקילה

אודות שקילה משקלים ופתרונות שקילה

חברת שקילה ייצור בע”מ נוסדה ב 1983 במטרה לתת משקלים, פתרונות שקילה ואוטומציה לתעשייה, לחקלאות ולשוק המוסדי ואכן, אל פלחי שוק אלו מכוונת החברה גם כיום. החברה מייצרת את מוצריה בארץ תוך היכרות עם המשתמש הישראלי וצרכיו . לפיכך, מותאמים מוצרי החברה לסביבת העבודה בה הם אמורים לפעול.

מאמרים אחרונים

שקילה בעגלות חשמליות צפו>

כתבו לנו

לוגו חברת שקילה